Menyusun Analisis SWOT untuk Perusahaan

25 10 2007

:-) SWOT (Strengths, Weakness, Opportunities and Threats) digunakan sebagai framework marketing untuk membantu perusahaan meningkatkan eksistansi perusahaan dan mencapai kesuksesan. Strengths dan Weakness adalah faktor internal yang dapat dikontrol oleh perusahaan. Sedangkan Opportunities dan Threats adalah faktor eksternal yang tidak dapat dikontrol.

Contoh Strength:

* A strong brand name (merek).

* Market share.

* Good reputation.

* Expertise and skill.

Weaknesses:

* Low or no market share.

* No brand loyalty.

* Lack of experience.

Opportunities:

* A growing market.

* Increased consumer spending.

* Selling internationally.

* Changes in society beneficial to your company.

Threats could:

* Competitors

* Government policy eg taxation, laws.

* Changes in society not beneficial to your company.

Analis SWOT merupakan alat terbaik untuk digunakan jika perusahaan ingin maju. Issuses dari analisis digunakan untuk membantu perusahaan dalam mengembangkan marketing mix strategy.

(Learnmarketing)

About these ads

Actions

Information

2 responses

18 02 2008
akhyari

bagus,mas.
Terima kasih banget

25 02 2008
jecky

Sangat membantu sekali informasinya bg org yg akan menganalisis suatu perusahaan dll,thanks ya

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: